Ebben van a dohány?

2013/04/26. - írta: szofter

Íme hát, kiderült, amit jó előre sejteni lehetett: a haverok nyerték meg a trafikpályázatot. Jönnek a trafikok, nagy részük kormányközeli arcok kezében, akik egy része még sosem foglalkozott kiskereskedelemmel. Sebaj, majd beletanul, van rá húsz éve.

Én magamon azt vettem észre, hogy egyáltalán nem lepődtem meg. A tavalyi állami dinnyekartell után már nincs az a mutyi, nincs az az arcpirító kormányzati pofátlanság ebben az országban, amelyen én meglepődnék. Döbbenet híján viszonylag józan ésszel végig tudtam gondolni, hogy mi lesz ebből. És arra jutottam, hogy ez egy baromi nagy öngól. Az egész monopolizálás már önmagában is, hát még ha megfejeljük a Lázár-féle árrésemeléssel.

Először is, kérdéses, honnan lesz cigi a kisebb falvakban, ahová nem jutott trafik. Persze, a kisebb falvak lakói járnak nagyobb falvakba, vagy városokba (például dolgozni, bevásárolni stb.), úgyhogy ez még nem is annyira cinkes. De mi lesz a fesztiválokkal? Azt nekem senki ne mondja, hogy több ezer bulizó fiatal kibír egy hetet cigi nélkül. Kívülről nem fognak annyit bevinni, amennyi elég lesz. Bent meg nem lesz trafik. Egy kiút marad: a feketepiac. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy még emelkedni is fognak a dohányárak. Majd ellepi az országot az ukrán csempészcigi, az harmadannyiba kerül, mint a zárjegyes, nincs rajta tüdő, a fekete keretes felirat meg ukránul van (ha van) - és sokkal több helyen hozzáférhető, mint a zárjegyes a trafikból.

Végeredmény: az árrésemelés ellenére a dohánykereskedők bevétele nem nőni, hanem csökkenni fog, az államnak is kevesebb fog befolyni a jövedéki adóból, miközben a lakosság a hipernaiv paternalisták szándékával ellentétben nem szokik le a dohányzásról. A kormány pedig adott egy, a kampányban felhasználható ügyet az ellenzék kezébe. Nem is árt nekik, maguktól csak a Rogán karórájából és táskájából kirobbant botrány populista tálalására telik.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szofter.blog.hu/api/trackback/id/tr375248759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr_utcai_arcos 2013.04.27. 16:58:43

"Azt nekem senki ne mondja, hogy több ezer bulizó fiatal kibír egy hetet cigi nélkül." Már ötször kibírtam, szerintem idén is menni fog ;)!Béke!

Fejesrob 2013.04.27. 17:44:05

Le kell szokni és így magasról lehet szarni az egészre.

Amúgy amíg cigiztem, mindig innen vittem, ha mentem nyaralni külföldre.

chocco channel 2013.04.27. 18:02:28

Miert ne tudna valaki egy hetre elegendo cigit bevinni egy fesztivalra?-)))

szofter 2013.04.27. 18:20:24

@Dr_utcai_arcos: Te. Az egy. Meg esetleg rajtad kívül még egy-kétszáz ember. Én több ezer, adott esetben akár több tízezer emberről beszélek (nem tudom pontosan, hányan töltenek egy egész hetet pl. a Sziget Fesztiválon, sosem néztem utána, de az ezres nagyságrenddel tuti nem mondtam sokat).

@Fejesrob: Engem nem érint közvetlenül, mert nem dohányzom. De sanszos, hogy az így kieső adóbevételt az állam olyan adóval fogja kompenzálni, amivel én is megszívom. Mondjuk megemeli a telekomadót 4 Ft+ÁFA/percre. Vagy megint kreatívkodnak egy kicsit, és kitalálnak valami adót, ami eddig nem volt.

@chocco channel: Nem tudom, lehet, hogy be tud. De akár az is lehet, hogy korlátozni fogják. Plusz mi van akkor, ha az egy hétre elegendőnek gondolt cigit három nap alatt elszívod? Vagy ha ellopják?

evil demon satan devil 2013.04.27. 18:21:50

tegnap este tapasztaltuk a hátrányokat
engem nem zavar, mert nem bagózok, de kollega a fél várost bejárta, mire kapott cigit, addig tiszta zizi volt, mint egy drogos :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.27. 18:36:07

Sz.rok a fiatalokra (én is az vagyok), mégis milyen volt már, mikor egy egy sátorban majdnem meg lehetett fulladni, mert nekik muszáj dohányozni a koncertek közben?!?!?!

Komolyan, volt, hogy ki kellett jönnünk, mert a haverom rosszul lett.

Link elek 2013.04.27. 19:10:57

>De mi lesz a fesztiválokkal?

majd szivnak mást

Vombatus Ursinus 2013.04.27. 19:33:22

@doggfather: Akkor ki kell írni a sátorra, hogy ott nem lehet dohányozni.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.04.27. 19:40:40

A nyári zenei fesztiválok tudtommal nincsenek szögesdróttal körbekerítve. Így ha bármelyik hetijegyesnek elfogy a dohányterméke, szabadon kisétálhat és felkeresheti a legközelebbi trafikot.

(Attól még a mutyi az mutyi, és a narancstetvek rohadjanak meg, de ne essünk már át a ló túlsó oldalára.)

Vombatus Ursinus 2013.04.27. 20:17:51

@bikmakk: Vagy megkérheti a haverját... Fölösleges fingreszelés szerintem is.
süti beállítások módosítása